This post is also available in: English فارسی العربية
عنصر کلیدی رستوران موفق
از جمله موارد مهم برای یک رستوران، داشتن هویت است. استخدام کارکنان و پرسنل مناسب و خوش برخورد، ساخت یک منوی سودآور از دیگر عنصر کلیدی رستوران موفق در رشت هستند که سبب می شود یک رستوران سالها پا بر جا بماند. در واقع صاحبان رستوران ها زحمات زیادی می کشند تا بتوانند سالیان زیادی در بازار رقابتی باقی بمانند و شعبات خود را افزایش دهند.
بررسی چند نکته کلیدی در یک رستوران مناسب
چند مواردی که افراد را به سوی رستوران ها می کشاند، غذا، محیط و خدماتی است که به مشتریان ارائه داده می شود. در ادامه رستوران ریژان، از جمله رستوران های در رشت نکات و عنصر کلیدی یک رستوران موفق را گفته است.
داشتن پرسنل قوی
برای اداره کردن یک رستوران با سوددهی بالا، می بایست به پرسنل و کارکنان آن محل توجه کنید. روحیه کاری کارکنانی که هر روز از آمدن به محل کار خود خوشحال هستند، تأثیر مثبتی بر خدمات ارائه شده به مهمانان منعکس می کند. در اینجا چند عامل کلیدی برای حفظ روحیه کارکنان رستوران آورده شده است:
در نظرگیری زمان استراحت و مزایا
سرمایه گذاری خود را بیشتر بر روی کارمندان با حفظ و آرامش خاطر کارکنانتان هویدا می شود، این ارامش با رفع نیازهای اساسی آنها مانند خدمات پزشکی و مرخصی حاصل می شود. با ارائه بهترین و کارامدترین مزایا می توانید به کسب و کار خود مزیت رقابتی بدهید!
پرسنلتان را بخشی از تجارتتان بدانید
همه دوست دارند احساس ارزشمند بودن، دیده شدن و شنیدن کنند. کارکنان شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اگر با چالشهای در رستوران روبرو هستید، چرا از کارکنان خود نپرسید؟ به عنوان چشم و گوش رستورانتان (مخصوصاً زمانی که خودتان کمتر می توانید در رستوران باشید، آن ها احتمالا بینش و پیشنهادهای عالی برای راه اندازی یک رستوران موفق خواهند داشت.
با تیم خود شفاف باشید و به آنها اجازه دهید تا در ایجاد یک رستوران بهتر با شما همکاری کنند. تک تک کارمندان در آشپزخانه، سالن غذاخوری و کافه شما در موفقیت رستوران شما نقش دارند.
تمرکز بر روی مدیریت و اجرا
زمانی که تصمیم به اداره ی یک رستوران می گیرید می بایست تا حدی تجربه داشته باشید. هر آن چه شما نمی دانید به شما آسیب می رساند. پس اگر تجربه ی این کار را ندارید به دنبال کسب تجربه بروید. یا این که از هر طریق ممکن در یک رستوران برای مدتی کار کنید.
توجه کنید که کیفیت غذا یک امر اجتناب ناپذیر است. هیچ رستورانی با غذای بد به موفقیت نرسیده است. شما باید کیفیت بدون نقصی داشته باشید. همچنین تمامی تلاش خود را انجام دهید تا مطمئن شوید همه ی خدماتی که شما به مشتری پیشنهاد می دهید در هرروز تکرار می شود. از رموز موفقیت فعال بودن است، آن را هرگز از یاد نبرید.
تمامی تلاش خود را بکنید که بهترین خدمات را ارائه دهید، تنها در مورد ارائه بهترین خدمات صحبت نکنید، آن را درک کنید و و به آن تحقق بخشید. کارکنان خود را تواناتر کنید. کارکنان شما باید توانایی مدیریت کردن موارد پیش آمده برای مشتریان را داشته باشند و بدانند زمانی که همه چیز طبق انتظار آن ها پیش نمیرود چگونه مشکل پیش آمده را مدیریت کنند؟
شما باید مدیری فعال باشید در واقع مالکان غایب در محیط کار از عوامل و عناصر شکست هستند. شما قادر نیستید رستوران خود را از خانه یا دفتر دیگری اداره کنید. شما باید در آن جا حضور داشته باشید و درگیر در فعالیت ها باشید و به عنوان فرمانده، امور را در دست بگیرید. تفکر برنده داشته باشید. نگرش مثبت از عوامل مسری است و برای بازگرداندن مشتریان ضروری است. شما و کارکنانتان باید تفکر برنده خودتان را حفظ کنید.
این مطالب را از دست ندهید
مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک سرآشپز حرفه ای
بررسی و معرفی شیر گیاهی و فواید آن
طرز تهیه کتلت سویا و خواص سویا گوشتی
قارچ و خواص خارق العاده آن برای بدن
برگزاری مراسم تولد در بهترین رستوران رشت
نزدیک گردی چیست و چه فعالیت هایی که در آن صورت می گیرد؟
معرفی عجیب ترین غذا های دنیا
میان وعده های مناسب کودکان
چگونه سفر با اتوبوس لذت بخش و ایمن خواهد بود؟
نقش و تاثیر رستوران های رشت در صنعت گردشگری آن
انواع پیش غذا و چند نکته راجع به آن که لازم است بدانید