This post is also available in: English فارسی العربية
مزیت بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات سنتی رستوران ها
کسب و کارهایی همانند رستوران ها یکی از سخت ترین صنایع برای ورود و موفق شدن می باشد. بسیاری از کسب و کار ها تلاش می کنند تا از راه های متفاوت بتوانند جایگاهی بالاتر در بین رقیب های خود در این بازار کسب کنند. امروزه بازاریابی رستوران ها صرفا به فرآیند تبلیغات سنتی وابسته نمی باشد. رستوران داران از استراتژی های دیگر و بازاریابی آنلاین رستوران ها برای افزایش فروش در رستوران استفاده می کنند.
در واقع مشخص کردن استراتژی های سودمند برای تبلیغات رستوران کار سادهای نمی باشد. بعضی از رستوران ها مسیر مناسب برای تبلیغات خود را پیدا کرده و امکان ادامه فعالیت در این رقابت شدید را دارند. اما برخی دیگر از رستورانها در موقعیتهای چالشانگیز، شکست میخورند. بنابراین برای غلبه بر مشکلات و فروش بیشتر باید یک استراتژی منحصر به فرد بازاریابی برای رستوران خود انتخاب کنند.
برای حل مشکلات تبلیغات باید از بهترین نوآوری ها استفاده کرد تا بهترین بازخوردها را دریافت کرد. در زیر چند مورد ازمزیت های روش های آنلاین است که برای دیده شدن رستوران ها کاربرد دارد. تا وقتی مسافری دنبال بهترین رستوران در رشت است آن را به راحتی به صورت آنلاین پیدا کند.
دیجیتال مارکتینگ با بازدهی بیشتر و هزینه کمتر
یکی از موضوعات مهم در تجارت رستوران شما هزینه بازاریابی و تبلیغات شماست. حتی در شرایط های سخت نیز رستوران باید دارای نوآوری و ایده های خلاقانه برای ارتقای مجموعه خود باشد. برای مثال حتی در طی بیماری های همه گیر باید ایده ایداشت تا تجارت دچار مشکل نشود.
رستوران ها باید به منظور رسیدن به یک بینش درست، هزینه های انجام شده روی بازاریابی دیجیتال را بیشتر از هزینه های تبلیغات سنتی کنند. حضور آنلاین رستوران معمولا به بازدیدکنندگان از سایت و جمع آوری اطلاعات آنها تعبیر می شود.
یکی از روش های بازاریابی انترنتی انتشار پست در اینستاگرام می باشد یا حتی انجام تبلیغات در آن نیز تا حد زیادی مقرون به صرفه است.
داشتن تعامل با مشتری در فضای آنلاین
اگر سعی دارید اطمینان حاصل کنید که اهالی محل و مشتریان سابق شما، اسم شما را به خاطر خود بسپارند و از یاد نبرند و زمانی که بخواهند غذا بخورند شما اولین نامی هستید که به ذهن آنها برسید باید تلاش کنید تا همیشه جلوی چشم آنها باشید. برگزار کردن کمپین های تبلیغاتی آن هم یک بار در سال برای کسب و کاری مثل یک رستوران کافی نمی باشد و نیاز است تلاش بیشتری نیاز دارد.
بکارگیری اینفلوئنسر مارکتینگ
برای بیشتر دیده شدن رستوران و مجموعه خود می توانید اینفلوئنسر مارکتینگ را هم مدنظر قرار دهید. این افراد کسانی هستند که در فضای مجازی دنبال کنندگان بسیاری دارند. آن ها می توانند با آمدن به رستوران و خوردن غذا در آن جا برای مجمموعه شما تبلیغات با بازدهی خوبی به عمل بیاورند. این اینفلوئنسرها گاهی با دریافت هزینه یا با دریافت خدمات رایگان حاضر میشوند تا رستوران شما را تبلیغ کنند.
داشتن وب سایت
در واقع رستوران شما محدود به همان فضا نمی شود و ویترین و ظاهر رستوران شما در فضای آنلاین نیز باید فعالیت داشته باشد و بازاریابی آنلاین خود را گسترش دهید. امروزه 88 درصد از مشتریان رستوران ها برای تحقیق راجب یک رستوران و اطلاع از سرویس دهی آن ها از فضای آنلاین استفاده می کنند. بسیاری از این مشتریان عتبار یک کسب و کار را بر اساس وبسایت آنها میسنجد.
در واقع شما باید وبسایتی را طراحی کنید که حرفه ای و مورد پسند افراد باشد. تا مشتریان شما بتوانند به راحتی در آن منو، ساعت کاری ، عکس از فضای رستوران و غذاهای شما را مشاهده کنند.
عکس ها در این سایت باید به گونه ای کاملا حرفه ای باشد. تا سبب جذب مشتری و بر انگیختن اشتهای آن شود.
این مطالب را از دست ندهید
تاریخچه شکل گیری رستوران ها در کشور ایران
چند ترفند در آشپزی که به شما کمک می کند
معرفی کباب سنقری و تاریخچه آن
غذاهایی که می توانیم با گوشت چرخ کرده تهیه کنیم
راهکارهایی برای داشتن سفر کم هزینه
مواد غذایی مصرفی قبل از خواب + تاثیر آن ها بر کیفیت خواب
تفاوت کباب لبنانی و کوبیده معروف
معرفی چند مورد از بهترین هتل های رشت
نکات لازم به توجه در طبخ برنج
بهترین رستوران در رشت
دیدنی های ماسوله مقصد رویایی گردشگران گیلان